Sunday, January 30, 2011

Jika Harga Minyak Terus Naik.....

Fuh...arini harge minyak makin naik n maybe akan terus naik n xkan turun2 dah..dah terase belanjawan bulanan makin tinggi...agaknye pasni klu harga minyak mencecah RM 10 seliter maka akan adela kenderaan2 seperti kat bawah ni....layan je la







**Lepas ni pakat2 nek beskal jela g mne2**
****^___^****

Thursday, January 27, 2011

Anak Bruce Lee

Aku pun xtau bdk ni asal dr mane tp ade mitos mngatekan yg bdk ni anak bruce lee yg bongsu...
...layannn...


video


**...budak2 zaman skrg...^__^

Thursday, January 13, 2011

5 perkara je...

Lima perkara yang kita semua nak dan betul-betul usaha untuk dapatkannya:-

1.Wajah yang cantik
2.Duit yang banyak
3.Kesihatan yang baik
4.Anak-anak yang cerdik dan berjaya
5.Tidur yang nyenyak tanpa gangguan


Siapa yang tak nak semua tu. Semua orang pun betul-betul nak perkara-perkara di atas dan aku jugak percaya yang kamu semua dah usaha bermacam-macam cara untuk dapatkan semua perkara ni kan ? Tapi, ada cara yang paling mudah. Tak guna banyak belanja dan masa.
25 minit je setiap hari. Nak tau apa dia?

Kata Nabi Muhammad saw siapa yang tinggalkan
solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezeki yang berkat dan barangsiapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan tubuh badan dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak-anak yang bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.

Jadi, kalau nak dapatkan lima perkara di atas maka tunaikanlah solat 5 waktu.. Tanpa solat, runtuhlah agama kerana solat itu adalah tiang agama dan solat merupakan perkara yang pertama dan paling utama akan dihisab.
Renung-renungkanlah.

*Sampaikanlah walau sepotong ayat*
*Juga Pesanan untuk diri sendiri....