Wednesday, October 10, 2012

Sweet Sangat~~

Assalamualaikum & Selamat Hari Khamis

Pade suatu hari...aku pegi hospital...sambil terhencut2...aku trus g ke bhg kecemasan...sampai2 je kat pintu masuk ade hosp.atendan (HA) tegur...

HA   :  'nape kaki luke?jatuh moto ek?mesti bergeser ngan jalan tar....awak bawak laju ke?..aishh..tu lah       budak2 mude ni..da sakit dtg sini...ingt org nak layan sgt ke...'

Aku  :  (bermonolog dlm hati) apehal plok doh brader ni?org sakit2 baru sampe kat pintu terus men tnye cmtu..aku xkuar statement pape lg doh trus cop aku jatuh moto...agaknye mesti die stress hari2 cuci luke budak jatuh moto..huhu..(sigh)..'camni bang,sy ni bukan jatuh moto...sy jatuh men futsal..geser ngan rumput karpet...mnede jatuh moto..pandai2 je tuduh sy...(sigh)

HA  :  'La apsal x kabo awal2...tapi ni gaye macam jatuh moto (sambil gelak2 cover)..xpe2..g duduk dlu..

Aku :  (sambung bermonolog)..lahh..mmg la xsempat nak cakap..die dok tnye terus..adoii...'em yelah bang'..

Terus la aku dok kat kusi....adela plok makcik dok sebelah...aku senyum kat die..die senyum balik..pastu die tegur..

Makcik  :  Eh dik teruk luke tu...jatuh moto ke?makcik ni pun tgh tgu anak makcik ni..die tgh cuci luke...jatuh moto jgk tp bukan berlumbe..pasal nak elak lembu..klu berlumbe memang makcik x hantar die g spital dah...(sambil senyum2)..tp nasib die pakai helmet..bla..bla..bla...(3 minit jugak la explanation...besela..makcik2)

Aku  :  (sambung bermonolog part 3)..adoi...lagi sorang ...peramah sanggatt...asal luke je ingat jatuh moto...luke je jatuh moto...(huuuuuu)...'(sambil senyum xikhlas)..xdela makcik..jatuh men futsal.....besela makcik..heppy sanngat men td...(cepat la doktor ke misi ke panggil kang takut ade pakcik dok sebelah kiri ni plokn tnye...org depan ni tnye ke...huh).....

Selepas 15 min menunggu...(lme jgk tu menahan pedih)...ade la Misi panggil.....aku pun..huh..alhamdulillah...
Terus masuk dalam bilik rawatan...

Misi  : Dik tukar seluar pakai kain ni ye...pakai spender x ni?..da tukar kain t baring ye...

Pastu die bla g amik ubat cuci kot....

Aku  : (sambung bermonolog part 4)..aii...siap tanye pakai spender ke x ni...len macam jek...'Yela kak'..(tidak menjawab soklan Misi itu td...huhu)

Pas 5 minit.....

Misi  : Dah siap ye?ok..t tahan skit ye..akak nak buang bende kotor pade luke ni dlu..pedih skit la rase..tapi tahan ye..kate anak jantan..(sambil senyum2)

Aku  :  (senyum2 tahan sakit sambil dlm hati..yela kak..ikutla...jnji cepat siap...xtahan pedih dah ni..)

Dan seterusnye...

Misi  :  Awak ni knape luke camni?jatuh moto ek?...

Aku  :...(sambung bermonolog part 5)..adoiiii..apsal la sume dok cakap jatuh moto...jatuh moto...agaknye memamg sebelum2 ni yang datang seme kes2 jatuh moto kot...(sigh)...'haah kak...jatuh moto' (aku iyakan jela sambil lengan tutup mate tahan pedih....huhu)

Pastu terus Misi tu membebel bla...bla...bla...tu la awak bawak laju...bla..bla...bla...pakai helmet..bla..bla.bla...ade lesen ke..bla...bla..bla...makayah tau x..bla...bla..bla...(sambil mengonyoh luke cam basuh kain pun ade...geram sangat kot ngan budak jatuh moto...pewwwwhh)



*..Tapi kalu tgk pun memang gaye cam exsident moto...ni kaki sebelah..kiri..kaki sebelah kanan pun ade skit..kes bergeser pasal syok sangat sliding (bese men atas court semen tp kali ni main atas rumput karpet...lupe2..)....so berparut lagi lah kaki....huhu..