Monday, April 18, 2011

Travel : Kellie's Castle

Bersambung smule...x abis lagi jalan2 kat area Negeri Perak nih..hoho....lepas2 kuar gua ingtkan nak blik KL dah..skali si Ray ni kate alang2 meh kite g jalan kat Kellis Castle yg org kate berhantu nih...haha..seram jek aku mule2..so g la jap merayap2 ke sane....tp time2 aku sampi kat istana tuh hujan renyai2...lg la wat aku seram...mule x bpe ramai sgt org pasal time tu jam dah dekat kol 4ptg....jd masuk la....kene la bayar tiket RM 2 xsilap aku.....info skit....Kellis Castle ni dekat ngan area Batu Gajah...dr Gopeng dlm 10-15 minit...klu dari Ipoh lbe kurang setengah jam

Istana ni milik William Kellie Smith , tuan punye ladang getah dr Scotland ...die wat istana ni khas ntuk Isteri die tp x sempat disiapkan pasal die balik Scotland kot n xkembali2..

Aku sempat kejap la bace sejarah die kat dinding istana tuh...tp aku ingt klu istana ni siap kompem cantik gile...ngan lokasinye kat tepi sungai....sejuk nyaman....n klu siap...istana ni boleh jadi istana pertame ade lift ntuk naik ke menara...pehh...aku layan jela jalan2.






Sampai jgk la aku kat tempat ni pasal sblm ni tgk kat tenet jek...ade rezki jgk jejakkan kaki kat istana nih...


*..Time aku smpai kat istana nih..jam dkt kol 4.....pastu g plak merayap ke UTP...padehal soknye nak keje dah....aku smpai kat Shah Alam dlm kol 11 mlm pasal jalan jem kat area Kuala Slgor..(Sape soh x ikot Hgway..haha)...aku smpai pekan kol 8 pagi..tdo jap..masuk keje kol 2pm...kire half day la..hoho...janji puas ati..